مجله اینترنتی پی سی | p30ir.ir

وقتی استرس دارید، این کارها را نکنید

با وارد شدن در مسیر مارپیچ روی به تباهی، استرس‌مان بیشتر می شود‎. زمانی که استرس داریم، ممکن است کارهایی بکنیم که به ما کمک کنند موقتا احساس بهتری بکنیم، اما در واقع، در بلند مدت، استرس بیشتری ایجاد می‌کنند، مثلا خرید کردن وسواسی! همچنین احتمال اینکه بدون فکر کردن حرکتی انجام دهیم بیشتر می‌شود، که می‌تواند در روابط ما باعث اختلاف شده، در محل کار راندمان‌مان را پایین بیاورد و خیلی چیزهای دیگر. از همه مهمتر، این رفتارهای ریشه‌دار و عادتی شاید شناخته نشده بمانند، اما بی‌صدا و تدریجا یک چرخه‌ی معیوب از استرس‌هایی تولید می‌کنند که روز به روز هم بیشت

ادامه مطلب ...
۷ روش برای اینکه بهتر با دیگران ارتباط برقرار کنید

موفقیت ما در ارتباط با دیگران به این بستگی دارد که چقدر خوب بتوانیم حرف آنها را گوش بدهیم. موفقیت ما در ارتباط با دیگران به این بستگی دارد که چقدر خوب بتوانیم حرف آنها را گوش بدهیم و آنها را بشناسیم. هرچه شما و طرف مقابلتان سریع‌تر بتوانید یکدیگر را بشناسید، با سرعت خواهید توانست رابطه‌ای ارزشمند خلق کنید. بسیاری از مردم، از جمله خود من، توصیه‌های زیادی در مورد بهبود ارتباط با دیگران کرده‌اند. این کار نیازمند تعامل با دیگران است، بنابراین ارزش آن را دارد که بدانیم افراد معمولی چه نکاتی را در دیگران‌ می‌پسندند. در واقع چه چیزی باعث می‌شود که

ادامه مطلب ...
چرا باید «عذرخواهی کردن» را یاد بگیریم؟!

برخی افراد به راحتی عذرخواهی می‌کنند ولی برای برخی دیگر این کار بسیار سخت است. خیلی از افراد احساسات دردناک و بغرنجی در برابر عذرخواهی کردن دارند! بعضی از ما زمانی که بچه بودیم و باعث رنجش و آزار کسی می‌شدیم، مجبورمان می‌کردند تا عذر خواهی کنیم و بعضی از ما نیز، آزادانه و طبق اراده‌ی خودمان عذر خواهی می‌کردیم و بلافاصله بعد از آن هم احساس بهتری داشتیم. برخی از افراد به راحتی عذرخواهی می‌کنند در حالیکه برای برخی دیگر این کار بسیار سخت است. بسیاری از کارشناسان هشدار می‌دهند که اگر عقیده داشته باشیم در رابطه‌ای که داریم نیازی نیست هرگز عذرخواهی ک

ادامه مطلب ...
چطور با انگیزه بمانیم تا به هدف‌مان برسیم؟

برای برنده شدن، باید به سختی تلاش کنید فداکاری کنید و از همه مهمتر صبر داشته باشید‎. رفتارهای ما بر اساس چیزی است که روانشناسان آن را «اصل لذت» می‌نامند. اصل لذت، نیروی اصلی است که انسان را وامی‌دارد به دنبال کسب رضایت فوری برای نیازها، خواسته‌ها و کشش‌های خود باشد. دنبال کردن هدف‌های بلند مدت، کار سختی است زیرا پاداش و رضایت فوری دربر ندارد. آیا تا به حال برای‌تان پیش آمده که برای رسیدن به هدفی، تلاش زیادی کرده باشید؟ مثلا کم کردن وزن اضافی‌تان، تمام کردن یک برنامه‌ی آموزشی و یا کسب یک مهارت ارزشمند؟ اگر چنین است پس حتما چالش‌های دنبال کردن

ادامه مطلب ...
جملاتی که هنگام ناراحتی، معجزه می کنند

زندگی همیشه بر وفق مراد ما پیش نمی رود گاهی همه چیز بهم می ریزد‎. مهم نیست که مشکل شما چیست؟ مشکلات مالی، خانوادگی یا حتی شکست عشقی. در این شرایط آنچه اهمیت دارد این است که به یاد آورید مشکلات تان موقتی اند و شما بار دیگر رنگ خوشی را خواهید چشید. اگر سعی کنید با خودتان فکر کنید که هیچ مشکلی تا ابد دوام ندارد، آن را راحت تر تحمل خواهید کرد. زندگی همیشه بر وفق مراد ما پیش نمی رود. گاهی همه چیز بهم می ریزد و ما می مانیم و دنیایی که روی سرمان خراب می شود. همه ما در زندگی سختی کشیده ایم. مشکلات مالی، خانوادگی، عاطفی و شغلی. می توانند زندگی ما

ادامه مطلب ...
برای افزایش سریع سطح انرژی چه باید کرد؟

سطح انرژی بدن خود را افزایش دهید. در این مقاله قصد داریم در مورد ۱۱ کاری صحبت کنیم که می‌تواند سطح انرژی بدن شما را افزایش دهد و با خواب آلودگی مبارزه نماید. به چیزهایی که رنگ قرمز دارند نگاه کنید:. سعی کنید در منزل و محل کار خود از مواردی که دارای رنگ قرمز روشن هستند استفاده کنید. مثلا می‌توانید از کارهای هنری و یا گل‌های قرمز رنگ استفاده کنید. زمانی که حالت خواب آلودگی دارید به این موارد نگاه کنید. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که نگاه کردن به رنگ قرمز می‌تواند برای ایجاد تمرکز مفید باشد. آدامس بجوید:. زمانی که احساس می‌کنید سطح انرژیتان د

ادامه مطلب ...
چگونه شاد باشیم و شاد بمانیم؟

شادی چیزی است که همه‌ی ما آن را احساس می‌کنیم اما مطمئنا یک حس موقتی است‎. شادی چیزی است که همه‌ی ما آن را احساس می‌کنیم اما مطمئنا یک حس موقتی است. فرض کنید شما خیلی بستنی دوست دارید و هر وقت بستنی می‌خورید احساس شادی می‌کنید، اما اگر همیشه فریزر شما پُر از بستنی باشد و کسی به شما بستنی هدیه بدهد، این هدیه لزوما شادترتان نخواهد کرد. اما اگر فریزرتان خراب شود و تمام بستنی‌های شما آب شود و شما مجبور باشید مثلا دو هفته بدون بستنی سپری کنید، بسیار به وجد خواهید آمد اگر ناگهان کسی پیدا بشود و به شما یک کارتن بستنی هدیه بدهد. اگر شما همیشه شاد بود

ادامه مطلب ...
۱۰ جمله برای حفظ آرامش در خانواده

حفظ آرامش در خانواده. بسیاری از مشاجره های بزرگ با اظهارنظرهای کوچک شروع می شوند. تاکنون چندبار مکالمه ای را به طور دوستانه شروع کرده اید و سپس به نوعی بحث و جدل غیرقابل پیش بینی ختم کرده اید؟ ۱۰ روش برای حفظ آرامش در خانواده را از دهان لارای پون مشاور خانواده در اینجا مطرح می کنیم. تعطیلات خانوادگی می تواند یک میدان مین کلامی باشد. یا مجبورید از سوالات مزاحم یک خویشاوند وقت نشناس سر میز شام طفره بروید : “خب، هنوز هم رژیم می گیری؟”. یا اینکه فشار و استرس ناشی از شستن ظروف زیاد و خرید را بر سر عزیزترین کسان تان خالی کنید: “فقط من باید همه کارها

ادامه مطلب ...
وقتی از کارمان متنفریم...

اگر از کارتان متنفرید پس احتمالا در آن خیلی خوب نیستید و کارآیی ندارید‎. آیا رسیدن صبح و رفتن به سرکاری که آن را دوست ندارید برای‌تان غذاب‌آور است؟ آیا معمولا همچنان خواب‌آلود و کسل در رختخواب دراز می‌کشید و احساس می‌کنید چقدر از زندگی و از خودتان متنفرید؟ آیا ترجیح می‌دهید دندان‌های‌تان را یک به یک بدون هیچ بی‌حسی بکِشند اما سر کارتان نروید؟ اگر جواب شما به این سوال‌ها یک بله‌ی محکم و کشدار است، پس دیگر شکی نیست که از کارتان نفرت دارید و تا ساعت‌ها می‌توانید در مورد بیزاری‌تان از کاری که دارید حرف بزنید. واقعیت این است که بیشتر ما توانایی آن ر

ادامه مطلب ...
این اختلال انگیزه خودکشی را افزایش می دهد!!

اختلال خواب انگیزه خودکشی را افزایش می دهد. در یک مطالعه جدید نشان داده شده است که بی خوابی، کابوس ها و داشتن زمان خواب نامنظم، می تواند شاخص هایی برای افزایش انگیزه خودکشی در میان جوان ها باشد. اختلال خواب انگیزه خودکشی را افزایش می دهد. محققان این تحقیق دریافتند که جوانان بالغی که اختلالات خواب مانند بی خوابی، کابوس و داشتن زمان خواب نامنظم را تجربه می کنند، بعد از سه هفته، نسبت به جوانان بالغی که مشکلی برای خواب خود نداشته و خوب خوابیده اند، انگیزه خودکشی شان افزایش می یابد. نویسنده ارشد این تحقیق، دکتر ربکا برنرت Rebecca Bernert، استادیاررو

ادامه مطلب ...
تفاوت بین غم و اندوه عادی با افسردگی چیست؟

افراد افسرده به احتمال کمتری شاد، راحت یا آسوده خاطر هستند‎. از بین افرادی که اختلال افسردگی اساسی آن ها تشخیص داده شده و درمان شده اند و بهبود می یابند، احتمال دارد که حداقل نیمی از آن‌ها دورۀ عود افسردگی را در آینده تجربه کنند. ممکن است به زودی یا بعد از سال ها عود اتفاق بیفتد. هر فرد در طول روزها و هفته ها طیفی از هیجانات را تجربه می کند که این هیجانات بسته به وقایع و اتفاقات متنوع اند. وقتی ناامید هستیم به‌طورمعمول احساس غم داریم. وقتی از دست دادن را تجربه می کنیم، اندوهگین می شویم. این احساسات به‌طورمعمول فراز و فرود دارند. این احساسا

ادامه مطلب ...
چه کسانی بیشتر به خرافات گرایش دارند؟

شخصیت های منفعل بیشتر از دیگران در معرض اعتقاد به باورهای خرافی قرار دارند. در ذهن هر انسان باورهایی هستند که با هیچ منطق علمی همخوانی ندارند و اعتقاد به آنها با هیچ توجیه منطقی قابل درک نیست؛ اما وجود دارند و گاهی در زندگی کارکردهایی می یابند که می تواند مسیر زندگی فرد را تغییر دهد. کم و زیاد این باورها در هر فرد بسته به شخصیت و دیدگاه های فرد متفاوت است. به گفته دکتر چراغی، روانشناس و استاد دانشگاه، شخصیت های منفعل بیشتر از دیگران در معرض اعتقاد به باورهای خرافی قرار دارند. وی با بیان اینکه اعتقاداتی مانند سرکتاب باز کردن و دعانویسی برای افز

ادامه مطلب ...
حسرت روزهای گذشته را نخورید!

همین امروز کِیف زندگی را کنید‎. همیشه در گذشته سیر می کنیم،نگران آینده ایم و شاکی از زمان حال! این عادت بیشتر انسانهاست که حسرت روزهای گذشته را می‌خورند و از آن روز‌ها و لحظه ها به نیکی و خوبی یاد می‌کنند و از زمان حال گله وشکایت دارند البته در این میان هم هستند کسانی که گذشته‌ی خوبی ندارند و حتی به روزهای گذشته شان به دیده انزجار می‌نگرند. به هر حال بیشترین افراد، به گذشته شان دل بسته اند و همیشه آرزو و هوس گذشته را در سر دارند، گذشته ای که برایمان لذت بخش بود و یا می توانستیم لذت بخش کنیم اما قدر ندانستیم. گاهی سر می‌چرخانم و به گذشته نگاه می

ادامه مطلب ...
ترفندهای رفتاریِ مفید برای رشد شخصی

ترفندهای رفتاریِ مفید برای رشد شخصی‎. برای همه مان شده که در مسیر زندگی سوال هایی برایمان پیش آید. سوالاتی که مربوط به مهارت های زندگی است. سوالات ساده، اما مهمی که پاسخ شان برای رشد شخصیتی مان خیلی مهم و حیاتی هستند. برای تعدادی از این سوالات، جواب های علمی ارائه کرده ایم. با ما همراه باشید. جواب‌های ارائه شده، بر مبنای علم روانشناسی هستند. ۱. چطور می‌توانم از کسی اطلاعات بیشتری بگیرم؟. شما از کسی چیزی می‌پرسید اما او در جواب‌هایی که به شما می‌دهد خیلی بی‌شیله پیله و صمیمی نیست، کافیست تماس چشمی خود را با او حفظ کنید و ساکت بمانید. در بی

ادامه مطلب ...
۱۰ اختلال شخصیتی که از آنها بی خبرید

اختلالات شخصیتی بر نحوه ی مدیریت احساسات، رفتار و روابط افراد تاثیر می گذارند‎. اختلالات شخصیتی نوعی اختلالات ذهنی هستند که بر نحوه ی مدیریت احساسات، رفتار و روابط افراد تاثیر می گذارند. اختلالات شخصیتی در ۴۰ تا ۶۰٪ مواقع قابل تشخیص هستند. این اختلالات می توانند موجب ناهنجاری شده و منجر به مشکلات شخصیتی شوند و در نتیجه ایجاد اضطراب و افسردگی کنند. باتوجه به راهنمای تشخیصی وآماری اختلالات روانی، ۱۰ نوع اختلال شخصیتی متفاوت وجود دارد که در ۳ گروه قابل دسته بندی هستند. دسته ی اول:. اختلال شخصیت پارانویایی- اختلال شخصیتی اسکیزوئید- اختلال شخصیتی

ادامه مطلب ...
۵ طرز تفکر مضر برای سلامت روان

اغلب اوقات ، افراد مبتلا به اضطراب و یا افسردگی سیاه و سفید فکر می‌کنند. به گفته موسسه ملی بهداشت روان ، از هر ۵ آمریکایی یک نفر از بیماری و مشکلات روانی رنج می‌برد. با اینحال، بیشتر افراد مشکلات خود ر�� پنهان می‌کنند و دوست ندارند سایر افراد از آن آگاهی داشته باشند. این افراد یا از وجود بیماری خجالت می‌کشند و یا اینکه نمی‌دانند چه کاری باید انجام دهند. متاسفانه بیشتر افراد زمانی که متوجه بیماری خود می‌شوند، حس شرمندگی یا عصبانیت نسبت به خود دارند. همچنین این افراد از قضاوت‌های سایرین نیز می‌ترسند. آنها از اینکه دوستان خود را از دست بدهند و ی

ادامه مطلب ...
پنج گام برای اینکه کنترل زندگی تون رو به دست بگیرید

رهبر زندگی خودتان باشید‎. در فرهنگ امروز، مهارت های رهبری اهمیت زیادی دارن. ما دیگران رو زیر نظر می گیریم، تقلید می کنیم و توصیه های افراد معتبری که سخت کار کردن و یه مثال واقعی برای ما هستن و، دنبال می کنیم. اما این فقط سازمانا نیستند که به رهبری و هدایت نیاز دارن، بلکه قدرتمندترین بخشی که به رهبری نیاز داره زندگی خودتونه. آخرین باری که احساس می کردید روی زندگی تون کاملا کنترل دارید، همگام با اهدافتون پیش می رید و همه ی قسمت های مهم زندگی تون رو سر و سامون دادید، کی بود؟. دلیل مطرح کردن این سوال، این نیست که حالتون رو بد کنیم، چنین کاری ساده

ادامه مطلب ...
چرا نمی توانم هیچ چیزی را به خاطر بسپارم و به یاد بیاورم؟

هیچ کس حافظه بی نقص و عیب و کاملی ندارد. چرا نمی توانم چیزی را به خاطر بسپارم؟ چرا هیچ چیزی را به خاطر نمی آورم؟چرا نمی توانم هیچ چیزی را به یاد بیاورم؟ اسم افراد, جای پارک ماشینم و. علت کم شدن حافظه و سخت به یاد آوردن/ به خاطر آوردن کارهای روزمره چیست؟. نمی توانید کلید ماشینتان را پیدا کنید. شخصی را در مهمانی ملاقات می کنید و 5 دقیقه دیگر اسمش را فراموش می کنید. میوه فروشی را ترک می کنید و اصلا یادتان نمی آید که ماشینتان را کجا پارک کرده اید. آرام باشید. هیچ کس حافظه بی نقص و عیب و کاملی ندارد. وجود این وقفه ها حتی در جوانی مشکلی ندارد. رو

ادامه مطلب ...
بیایید خودخواه باشیم!

شاید در دنیا هیچ صفتی به اندازه خودخواهی مورد سوء تفاهم قرار نگرفته باشد. شاید در دنیا هیچ صفتی به اندازه خودخواهی مورد سوء تفاهم قرار نگرفته باشد. بله، خودخواهی چیز بسیار خوبی است، این ماییم که بلد نیستیم چطور خودخواهی کنیم. اگر خودخواهی بلد بودیم بجای اینکه در کار دیگری سرک بکشیم همه تلاش مان را روی رشد و آسایش خودمان متمرکز می کردیم. اگر خودخواهی بلد بودیم بجای اینکه برای انجام هر کاری منتظر تشکر و پاداش باشیم آن کار را برای دل خود و وجدان خودمان انجام می دادیم و اهمیتی به درک کردن یا نکردن دیگران نمی دادیم. اگر خودخواه بودیم بجای اینکه

ادامه مطلب ...
بدون پول هم شاد باشید!

هر انسانی برای ایجاد خوشبختی و شادی موردنظرش قدرتی قابل توجه دارد. تا به حال چقدر برای شادبودن یا شادتر بودن پول خرج کرده اید؟ چقدر هزینه کرده اید تا با سفر رفتن، خرید کردن، انتخاب یک ماشین جدید، رفتن به یک رستوران لوکس و. خودتان یا اطرافیانتان را خوشحال کنید؟ نتیجه هم گرفته اید؟ قطعا جوابتان مثبت است ولی تا کی می شود برای شادبودن به مادیات تکیه کرد؟ اصلا مگر قرار است همیشه شادبودن را بخریم؟. یعنی نمی شود‌ با تغییرات نسبتا کوچک و کم خرج لبخند به لب شد و احساس نشاط و آرامش کرد؟ این بار قصد داریم یک روش آسان، کم خرج و قابل دسترس را به شما معرفی

ادامه مطلب ...

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه