مجله اینترنتی پی سی | p30ir.ir

ویژگی‌های پدر و مادرهای موفق

همه پدر و مادرها می‌خواهند به فرزندانشان کمک کنند تا رشد خوبی داشته باشند‎. همه پدر و مادرها می‌خواهند به فرزندانشان کمک کنند تا رشد خوبی داشته باشند، شاد باشند و انسان‌های لایقی بار بیایند. در بیشتر موارد والدین باید یاد بگیرند در مسیری که در پیش دارند چه راهکارهایی جواب می‌دهد، اما اغلب در این مسیر پرپیچ و خم، اشتباهاتی هم وجود دارد که باعث خستگی و نگرانی آنها می‌شود. درادامه می‌گوییم چه تغییرات ساده‌ای در عادت‌های خود به عنوان پدر و مادر می‌توانید ایجاد کنید که مهارت‌های فرزندان را رشد داده و زندگی بهتری برایشان فراهم کنید، عادت‌هایی که ویژ

ادامه مطلب ...
نشانه‌های هوش هیجانی بالا چیست؟

اندازه گیری هوش هیجانی به خاطر ماهیت غیر قابل لمسی که دارد، می تواند دشوار باشد. اندازه گیری هوش هیجانی به خاطر ماهیت غیر قابل لمسی که دارد، می تواند دشوار باشد. دانشمندان داده هایی از بیش از یک میلیون نفر که مورد آزمایش قرار گرفته بودند را بررسی کردند تا رفتارهایی را شناسایی کنند که نشانه هایی حتمی از داشتن هوش هیجانی بالاست. زمانی که هوش هیجانی برای اولین بین مردم شناخته شد، به عنوان پیوند گمشده در یافته ای عجیب عمل کرد: کسانی که آی کیو متوسط دارند، 70 درصد اوقات از کسانی بالاترین بهره هوشی را دارند بهتر عمل می کنند. این عدم تطابق، خلاف این

ادامه مطلب ...
غذاهای ضد استرس که باید به رژیم غذایی تان اضافه کنید

تاثیر خوردن هر غذایی برای آرام شدن در واقع یک اثر زودگذر است‎. اگر از اکثر افراد سوال کنیم که غذاهای ضد استرس کدام ها هستند، بگویند همه ی غذاها! بسیاری از افراد وقتی غذا می خورند، آرام می شوند. اما متخصصان می گویند تاثیر خوردن هر غذایی برای آرام شدن در واقع یک اثر زودگذر است که در لحظه استرس و اضطراب را از ذهن دور می کند، اما تاثیرش زود گذر است و تنها فرد را با اضافه وزن و پشیمانی از خوردن مقدار زیادی غذا تنها می گذارد. هر اتفاق استرس زا، کوچک یا بزرگ، باعث افزایش میزان کورتیزول در بدن ما می شود. کورتیزول در بدن احساس گرسنگی و میل شدید به پرخ

ادامه مطلب ...
افسردگی را با این ترکیب ساده گیاهی درمان کنید

شیره انگور با اندکی زعفران از مکمل‌های مناسب برای افرادی که از غضب شدید رنج می‌برند‎. دستیار تخصصی طب ایرانی گفت: نوشیدن شربتی از شیره انگور با اندکی زعفران از مکمل‌های مناسب برای افراد درگیر هم‌و‌غم و کسانی است که از غضب شدید رنج می‌برند, شیره انگور حاوی ویتامین‌های A، B، C و املاحی چون آهن، منیزیم، فسفر و مقداری کلسیم است. زارعیان اظهار کرد: جوشانده سماق از ترکیبات مورد استفاده در طب ایرانی برای حفظ سلامت لثه و دندان است که اثر آن بر کاهش رشد باکتری‌های مخرب دندان است, مطالعات نشان داده که سماق می‌تواند رشد و متاستاز سلول‌های سرطان سینه را مح

ادامه مطلب ...
بازی طولانی کامپیوتری نشانه بیماری روانی جدی!

پریشانی روانی به کسی تلقی می شود که نتواند خود را در بازی های الکترونیکی کنترل کند. سازمان بهداشت جهانی در تازه ترین گزارش خود می گوید ۱۲ ساعت متوالی پرداختن به بازی های ویدئویی و کامپیوتری، فقط موجب ناراحت شدن و سرسام گرفتن افراد خانواده و دوستان تان نمی شود، بلکه می تواند نشانه بیماری روانی جدی باشد. سازمان بهداشت جهانی در حال افزودن روان پریشی های مربوط به بازیهای ویدئوئی به فهرست بیماری های طبقه بندی شده بین المللی خود است. سال آینده کسانی که که به مقدار زیاد به بازیهای ویدیوئی می پردازند، ممکن است نام خود را به عنوان مبتلا به «پریشانی روا

ادامه مطلب ...
راهکاری برای کاهش استرس امتحان

تمرین‌های ذهن آگاهی روش آسانی برای بهبود سلامت روان در مواقع استرس است. نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد تمرین‌های "ذهن آگاهی" روش آسانی برای بهبود سلامت روان در مواقع استرس است. با رسیدن زمان امتحانات دانش‌آموزان و دانشجویان شرایط استرس‌زایی را تجربه می‌کنند و طبق یک مطالعه جدید تمرین‌های ذهن آگاهی به بهبود سلامت روان آنان کمک می‌کند. ذهن آگاهی به معنی توجه کردنِ عمدی و تمرکزی پذیرا و بدون قضاوت به رخ دادن افکار، هیجانات و محسوسات در زمان حال، روشی قدیمی است که امروزه و در شرایط استرس‌زای زندگی مدرن طرفدارانی پیدا کرده است. در این روش فرد روی زمان

ادامه مطلب ...
پیامدهای روانیِ بلوغ زودرس در دختران

بلوغ زودرس در دختران می‌تواند بر سلامت روان آنان تاثیر منفی داشته باشد‎. متخصصان علوم پزشکی در آمریکا تاکید دارند که بلوغ زودرس در دختران می‌تواند بر سلامت روان آنان تاثیر منفی داشته باشد. در این بررسی آمده‌ است: دخترانی که پیش از موعد و در حدود سن هفت سالگی با پدیده بلوغ زودرس مواجه می‌شوند، بیشتر احتمال دارد دچار افسردگی و رفتارهای غیراجتماعی شود. متخصصان آمریکایی اظهار داشتند: دختربچه‌هایی که زودتر از همسالان خود وارد مرحله بلوغ می‌شوند در دوران نوجوانی بیشتر به لحاظ روان‌شناختی آسیب‌پذیر هستند. همچنین احتمال بروز علائم افسردگی و رفتارهای غ

ادامه مطلب ...
۴ راه برای تمرکز روی خواسته‌های واقعی‌مان

تعیین بایدها یک امر بسیار دشوار است که ظرافت های خاص خودش را دارد‎. این سوالات و نکات را به عنوان راهنمایی برای تمرکز بر خواسته های واقعیتان در نظر بگیرید. هر اولویت بندی ای چهار بخش دارد. ضروری و مهم؛ ضروری اما نامهم؛ غیرضروری اما مهم؛ غیرضروری و بی اهمیت. ما می توانیم از شر کارهای بخش آخر خلاص شویم. اما به نظر می رسد «ضروری اما نامهم» خودش را بر برنامه هایمان غالب می کند در حالی که باید زمانی برای کارهای «غیرضروری اما مهم» پیدا کنیم. فهرستی از نبایدها. گه گاه فهرستی از کارهایی که نباید انجام دهید تهیه کنید. همیشه که نباید فهرست مربوط به کا

ادامه مطلب ...
۱۰ راهکار عملی برای کنترل خشم

فعالیت فیزیکی می‌تواند موجب کاهش استرس و در پی آن به کنترل خشم منجر شود‎. خشم یک احساس، تجربه‌ی طبیعی و حتی نشانه‌ی سالم بودن انسان است، اما زمانی که از کنترل خارج ‌گردد، تبدیل به یک عامل ویرانگر شده در کار یا روابط اجتماعی ایجاد مشکل می‌کند و به طور کلی بر کیفیت زندگی تاثیر می‌گذارد. پس مهم است که با آن برخورد صحیحی داشته باشیم. آیا آماده برای کنترل خشم خود هستید؟ اینجا ۱۰ راهکار عملی برای کنترل خشم را با شما در میان میگذاریم. ۱ ) قبل از صحبت کردن فکر کنید. در آن لحظه که کوهی از عصبانیت هستید گفتن جملاتی که به طور قطع بعدا از آن‌ها پشیمان می

ادامه مطلب ...
چگونه با بحران‌‌های مالی در خانواده کنار بیایید؟

بحران‌‌های مالی در خانواده. از دست دادن شغل، از کار بیکار شدن، اخراج شدن، مشکلات حقوقی و . ، در یک لحظه هر کدام از این حوادث ناگهانی می‌توانند برنامه‌های مالی‌تان را در هم بکوبند. البته همه‌ی این حوادث شاید همزمان بر سر کسی خراب نشوند اما معمولا یکی پس از دیگری وارد می‌شوند! متاسفانه زندگی پُر از ناامیدی، فرسودگی و غافلگیری است. پس وقتی اخراج شدید چه باید بکنید؟ چطور باید عزم‌تان را جزم کنید و از این مسیر که پُر از شکست‌ها و کمبودهای مالی است عبور کنید؟. 10 درصد، اتفاقی است که می‌افتد و 90 درصد، واکنشی است که شما نشان می‌دهید. فراموش نکنید که

ادامه مطلب ...
وقت­‌هایی که پدرم باید در خانه باشد!

گاهی پدر باید در خانه باشد‎. شاید این یک داستان قدیمی باشد. داستان کودکی که شب‌ها وقتی می‌خوابد، پدرش هنوز به خانه بازنگشته و صبح وقتی بیدار می‌شود پدرش را خانه را به سمت محل کار ترک کرده است. بچه‌هایی که پدرشان را به ندرت می‌بینند و گاهی آنقدر کوچک هستند که نمی‌توانند اعتراض‌شان را با کلمات به مادر و اطرافیان برسانند. اما اینکه پدر خانواده ساعات طولانی بر سر کار است، پیش از هر کس برای خود او زیان‌آور و همراه با پیامدهای منفی است. در ادامه به برخی از این پیامدها اشاره می‌کنیم. تعارض‌­های مهلک. این بحث به تعارض بین کار- خانواده مربوط می‌شود.

ادامه مطلب ...
تغییرات کوچک برای زیباتر شدن زندگی

برخی از کارهای کوچک می‌تواند زندگی را برای ما زیباتر کنند‎. معمولاً تغییرات کوچک باعث اتفاقات بزرگ می‌شوند و بهترین تغییرات آنهایی هستند که برای ما مثبت‌ هستند؛ فقط باید توجه و دقت کافی داشته باشیم تا آنها را تشخیص دهیم. برخی از کارهای کوچکی که می‌تواند زندگی را برای ما زیباتر کنند:. قهوه‌ تصفیه‌شده بنوشید. قهوه تصفیه‌نشده باعث افزایش کلسترول (LDL) می‌شود. محتویات کربوهیدرات موجود در قهوه تصفیه‌نشده اثر منفی روی متابولیسم کلسترول دارد، اما انواع تصفیه‌شده آن این ویژگی را ندارند و پزشکان مصرف آن را توصیه می‌کنند. پیاده‌روی کنید. هر روز چند دقیقه

ادامه مطلب ...
روان شناسی خشم و خشونت

هورمون تستوسترون مردانه رابطه نزدیکی با پرخاشگری دارد. خشم احساسی طبیعی در انسان است که همه افراد آن را به نوعی تجربه می کنند، اما خشم با پرخاشگری تفاوت دارد؛ یعنی خشم یک احساس است، در حالی که پرخاشگری نمود و رفتاری است که بر اثر این احساس بروز می یابد. کارشناسان علوم اجتماعی چند سالی است نسبت به تبعات خشم فروخورده نوجوانان و جوانان در کشورمان هشدار می دهند. به نظر آنها، رفتارهای بیرونی که هر روز دامنه و شدت بیشتری می یابند، تنها قله کوه یخی است که از آب بیرون مانده و اگر هرچه زودتر راه های مهار و تخلیه و کنترل آن را پیدا نکنیم، در آینده ای نز

ادامه مطلب ...
چطور جذاب به نظر بیاییم؟

در همان لحظه اول بر نظر مردم در مورد خودتان تاثیر بگذارید‎. بیشتر ما به آن دسته از آدم‌ها برخورد کرده‌ایم که وقتی وارد اتاقی پر از غریبه می‌شوند، با ده دوست جدید، یک قرار برای ناهار فردا و پیشنهادی برای آشنایی با مدیر یک شرکت بزرگ اتاق را ترک می‌کنند. از همان لحظه اول که وارد یک اتاق می‌شوید، حاضران شروع به قضاوت می‌کنند که چقدر از شما خوششان می‌آید. در نگاه اول ممکن است ترسناک به نظر برسد که مردم بدون شناختن شما در موردتان قضاوت می‌کنند، اما خبر خوب آن است که روش‌هایی وجود دارد تا در همان لحظه اول بر نظر مردم در مورد خودتان تاثیر بگذارید. بیش

ادامه مطلب ...
چطور در شرایط بحران مانند زلزله استرس خود را کاهش دهیم؟

مهم ترین مسائل در شرایط بحرانی، مانند زلزله، حفظ خونسردی و کاهش استرس است‎. مهم ترین مسائل در شرایط بحرانی، مانند زلزله، حفظ خونسردی و کاهش استرس است. در این مقاله چند نکته بیان می شود که در کاهش استرس به شما کمک می کند. اسدی معاون فنی دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد نکاتی را برای کاهش استرس و پایداری سلامت روان در شرایط بحران بیان کرد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم:. - از نشر و گسترش اخبار مربوط به موارد احتمالی مصدومین و کشته ها در فضای مجازی خودداری کنید. - کودکان را در کنار خود نگهدارید، و تا حد امکان از آنها جدا نشوید. - مسؤولیت نگه

ادامه مطلب ...
چگونه مهارت‌های همدلی را بیاموزیم؟

همدلی نوع خاصی از توجه داشتن به دیدگاه دیگری است‎. دکترزایر رضایی، روان شناس بالینی کودک و نوجوان: انسان ها در قرن حاضر برای مقابله سازگارانه با استرس ها، موقعیت های مختلف و تعارض های زندگی به روش هایی نیاز دارند که آنها را به توانایی هایی مجهز کنند. برهمین اساس، سازمان جهانی بهداشت در سال 1993 میلادی برای پیشگیری اولیه و همچنین ارتقاء سطح بهداشت روانی، برنامه مدونی با عنوان «آموزش مهارت های زندگی» آماده کرده است که هدف آن، افزایش توانایی های روانی- اجتماعی کودکان است تا با تجهیز کودکان به این مهارت ها، آنها بتوانند با تقاضا و کشمکش های زندگی

ادامه مطلب ...
برای درمان افسردگی رنگ ها و تزئینات خانه خود را تغییر دهید

ایجاد برخی تغییرات مثبت در محیط اطراف به بهبود خلق وخو کمک میکند. درمان افسردگی علاوه بر مراجعه به پزشک و مصرف دارو نیاز به اقدامات دیگری هم دارد، از جمله ایجاد تغییراتی در خانه تان که در ادامه به آنها اشاره می کنیم. هر کسی که به طور جدی دچار افسردگی است، می داند که افسردگی مشکلی نیست که به راحتی بتوان بر آن غلبه کرد و مراجعه به متخصص سلامت روان معمولا ضروری است. اکثر افراد با ترکیبی از دارو و درمان بهترین نتیجه را دریافت می کنند، اما برخی تغییرات در سبک زندگی از عوامل مهم دیگری هستند که نقش مهمی در بهبود افسردگی دارند. به عنوان مثال پژوهش ها

ادامه مطلب ...
راه‌هایی برای افزایش تمرکز در کار کردن از خانه

وقتی که در خانه کار می‌کنید، تنظیم مرز بین زمان‌های شخصی و حرفه‌ای کاری دشوار است‎. نه رفت و آمدی، نه جلسه‌ای و نه لباس رسمی. کار ریموت می‌تواند یک رویا باشد، تا زمانی که الزامات شخصی سد راه شما قرار نگرفته‌اند. این حواس‌پرتی‌ها را در محیط کار به راحتی می‌توان نادیده گرفت. اما وقتی که در خانه کار می‌کنید، تنظیم مرز بین زمان‌های شخصی و حرفه‌ای کاری دشوار است. برای مثال، فرض کنید که روی یک پروژه کار می‌کنید و ناگهان یک دوست با شما تماس می‌گیرد. می‌دانید که باید کار خود را به پایان ببرید، اما از طرفی هم جواب ندادن به تماس آن دوست ممکن است حرکت

ادامه مطلب ...
راهکارهای عملی مقابله با افسردگی

برای مقابله با افسردگی اهداف دست نیافتنی و خیالی را از خود دور کنید‎. امروزه دانستن راه کارهای مقابله با افسردگی برای همه ی افراد توصیه می شود. چرا؟ زیرا شاید اغراق نباشد اگر بگوییم همه ی افراد حالات افسردگی را، گاهی و یا در تمام عمر، تجربه کرده اند؛ یا حداقل شخص یا اشخاصی از دوست و خانواده می شناسند که با افسردگی دست و پنجه نرم می کند. از این رو هر شخص با یادگیری این مهارت های کاربردی مقابله با افسردگی می تواند تا حد زیادی به خود و اطرافیانش کمک کند. مهم ترین نکته در هنگام تجربه ی احساسات و حالت های منفی یا تجربه ی بیش از حد افکار منفی و دلسر

ادامه مطلب ...
چگونه استرس شدید را کنترل کنیم؟

نگرانی، بسیار برای سلامت جسم و روان شما خطرناک است. از آنجائیکه در دنیایی زندگی می‌کنیم که پر از فاکتورها و ابزارهای استرس‌زا است، امروزه استرس بخشی از زندگی روزمره ما شده است. استرس کشنده می‌توان باعث بروز مشکلات روحی و جسمی بسیار شدید و یا حتی در پاره‌ای از موارد می‌تواند باعث بروز اختلالات و بیماریهایی شود. پیدا کردن راهکاری مناسب برای غلبه بر این مشکلات بسیار حیاتی است. استرس یکی از واکنشهای طبیعی بدن در موقع خطر است که باعث می‌شود بدن آماده فرار و یا جنگ شود. استرس همچنین فعالیت سیستم‌های مختلف بدن را برای آماده سازی در مواجهه با تهدیدات

ادامه مطلب ...

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه