مجله اینترنتی پی سی | p30ir.ir

تغییرات کوچک برای زیباتر شدن زندگی

برخی از کارهای کوچک می‌تواند زندگی را برای ما زیباتر کنند‎. معمولاً تغییرات کوچک باعث اتفاقات بزرگ می‌شوند و بهترین تغییرات آنهایی هستند که برای ما مثبت‌ هستند؛ فقط باید توجه و دقت کافی داشته باشیم تا آنها را تشخیص دهیم. برخی از کارهای کوچکی که می‌تواند زندگی را برای ما زیباتر کنند:. قهوه‌ تصفیه‌شده بنوشید. قهوه تصفیه‌نشده باعث افزایش کلسترول (LDL) می‌شود. محتویات کربوهیدرات موجود در قهوه تصفیه‌نشده اثر منفی روی متابولیسم کلسترول دارد، اما انواع تصفیه‌شده آن این ویژگی را ندارند و پزشکان مصرف آن را توصیه می‌کنند. پیاده‌روی کنید. هر روز چند دقیقه

ادامه مطلب ...
روان شناسی خشم و خشونت

هورمون تستوسترون مردانه رابطه نزدیکی با پرخاشگری دارد. خشم احساسی طبیعی در انسان است که همه افراد آن را به نوعی تجربه می کنند، اما خشم با پرخاشگری تفاوت دارد؛ یعنی خشم یک احساس است، در حالی که پرخاشگری نمود و رفتاری است که بر اثر این احساس بروز می یابد. کارشناسان علوم اجتماعی چند سالی است نسبت به تبعات خشم فروخورده نوجوانان و جوانان در کشورمان هشدار می دهند. به نظر آنها، رفتارهای بیرونی که هر روز دامنه و شدت بیشتری می یابند، تنها قله کوه یخی است که از آب بیرون مانده و اگر هرچه زودتر راه های مهار و تخلیه و کنترل آن را پیدا نکنیم، در آینده ای نز

ادامه مطلب ...
چطور جذاب به نظر بیاییم؟

در همان لحظه اول بر نظر مردم در مورد خودتان تاثیر بگذارید‎. بیشتر ما به آن دسته از آدم‌ها برخورد کرده‌ایم که وقتی وارد اتاقی پر از غریبه می‌شوند، با ده دوست جدید، یک قرار برای ناهار فردا و پیشنهادی برای آشنایی با مدیر یک شرکت بزرگ اتاق را ترک می‌کنند. از همان لحظه اول که وارد یک اتاق می‌شوید، حاضران شروع به قضاوت می‌کنند که چقدر از شما خوششان می‌آید. در نگاه اول ممکن است ترسناک به نظر برسد که مردم بدون شناختن شما در موردتان قضاوت می‌کنند، اما خبر خوب آن است که روش‌هایی وجود دارد تا در همان لحظه اول بر نظر مردم در مورد خودتان تاثیر بگذارید. بیش

ادامه مطلب ...
چطور در شرایط بحران مانند زلزله استرس خود را کاهش دهیم؟

مهم ترین مسائل در شرایط بحرانی، مانند زلزله، حفظ خونسردی و کاهش استرس است‎. مهم ترین مسائل در شرایط بحرانی، مانند زلزله، حفظ خونسردی و کاهش استرس است. در این مقاله چند نکته بیان می شود که در کاهش استرس به شما کمک می کند. اسدی معاون فنی دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد نکاتی را برای کاهش استرس و پایداری سلامت روان در شرایط بحران بیان کرد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم:. - از نشر و گسترش اخبار مربوط به موارد احتمالی مصدومین و کشته ها در فضای مجازی خودداری کنید. - کودکان را در کنار خود نگهدارید، و تا حد امکان از آنها جدا نشوید. - مسؤولیت نگه

ادامه مطلب ...
چگونه مهارت‌های همدلی را بیاموزیم؟

همدلی نوع خاصی از توجه داشتن به دیدگاه دیگری است‎. دکترزایر رضایی، روان شناس بالینی کودک و نوجوان: انسان ها در قرن حاضر برای مقابله سازگارانه با استرس ها، موقعیت های مختلف و تعارض های زندگی به روش هایی نیاز دارند که آنها را به توانایی هایی مجهز کنند. برهمین اساس، سازمان جهانی بهداشت در سال 1993 میلادی برای پیشگیری اولیه و همچنین ارتقاء سطح بهداشت روانی، برنامه مدونی با عنوان «آموزش مهارت های زندگی» آماده کرده است که هدف آن، افزایش توانایی های روانی- اجتماعی کودکان است تا با تجهیز کودکان به این مهارت ها، آنها بتوانند با تقاضا و کشمکش های زندگی

ادامه مطلب ...
برای درمان افسردگی رنگ ها و تزئینات خانه خود را تغییر دهید

ایجاد برخی تغییرات مثبت در محیط اطراف به بهبود خلق وخو کمک میکند. درمان افسردگی علاوه بر مراجعه به پزشک و مصرف دارو نیاز به اقدامات دیگری هم دارد، از جمله ایجاد تغییراتی در خانه تان که در ادامه به آنها اشاره می کنیم. هر کسی که به طور جدی دچار افسردگی است، می داند که افسردگی مشکلی نیست که به راحتی بتوان بر آن غلبه کرد و مراجعه به متخصص سلامت روان معمولا ضروری است. اکثر افراد با ترکیبی از دارو و درمان بهترین نتیجه را دریافت می کنند، اما برخی تغییرات در سبک زندگی از عوامل مهم دیگری هستند که نقش مهمی در بهبود افسردگی دارند. به عنوان مثال پژوهش ها

ادامه مطلب ...
راه‌هایی برای افزایش تمرکز در کار کردن از خانه

وقتی که در خانه کار می‌کنید، تنظیم مرز بین زمان‌های شخصی و حرفه‌ای کاری دشوار است‎. نه رفت و آمدی، نه جلسه‌ای و نه لباس رسمی. کار ریموت می‌تواند یک رویا باشد، تا زمانی که الزامات شخصی سد راه شما قرار نگرفته‌اند. این حواس‌پرتی‌ها را در محیط کار به راحتی می‌توان نادیده گرفت. اما وقتی که در خانه کار می‌کنید، تنظیم مرز بین زمان‌های شخصی و حرفه‌ای کاری دشوار است. برای مثال، فرض کنید که روی یک پروژه کار می‌کنید و ناگهان یک دوست با شما تماس می‌گیرد. می‌دانید که باید کار خود را به پایان ببرید، اما از طرفی هم جواب ندادن به تماس آن دوست ممکن است حرکت

ادامه مطلب ...
راهکارهای عملی مقابله با افسردگی

برای مقابله با افسردگی اهداف دست نیافتنی و خیالی را از خود دور کنید‎. امروزه دانستن راه کارهای مقابله با افسردگی برای همه ی افراد توصیه می شود. چرا؟ زیرا شاید اغراق نباشد اگر بگوییم همه ی افراد حالات افسردگی را، گاهی و یا در تمام عمر، تجربه کرده اند؛ یا حداقل شخص یا اشخاصی از دوست و خانواده می شناسند که با افسردگی دست و پنجه نرم می کند. از این رو هر شخص با یادگیری این مهارت های کاربردی مقابله با افسردگی می تواند تا حد زیادی به خود و اطرافیانش کمک کند. مهم ترین نکته در هنگام تجربه ی احساسات و حالت های منفی یا تجربه ی بیش از حد افکار منفی و دلسر

ادامه مطلب ...
چگونه استرس شدید را کنترل کنیم؟

نگرانی، بسیار برای سلامت جسم و روان شما خطرناک است. از آنجائیکه در دنیایی زندگی می‌کنیم که پر از فاکتورها و ابزارهای استرس‌زا است، امروزه استرس بخشی از زندگی روزمره ما شده است. استرس کشنده می‌توان باعث بروز مشکلات روحی و جسمی بسیار شدید و یا حتی در پاره‌ای از موارد می‌تواند باعث بروز اختلالات و بیماریهایی شود. پیدا کردن راهکاری مناسب برای غلبه بر این مشکلات بسیار حیاتی است. استرس یکی از واکنشهای طبیعی بدن در موقع خطر است که باعث می‌شود بدن آماده فرار و یا جنگ شود. استرس همچنین فعالیت سیستم‌های مختلف بدن را برای آماده سازی در مواجهه با تهدیدات

ادامه مطلب ...
کاری کنید آرامش بر‌گردد!

آرامش را به زندگی خود برگردانید. استرس، یکی از بیماری‌های شایع قرن ماست و متخصصان معتقدند که اگر راه‌های مقابله با آن را یاد نگیریم و برای کم‌کردنش کاری نکنیم، زمینه را برای افسرده‌شدن‌مان هم فراهم کرده و وضعیت جسمی، روابط اجتماعی و ارتباطات فردی‌مان را هم گرفتار مشکلات متعددی می‌کند. از کنار این موضوع، ساده نگذرید؛ حتی اگر شرایط اجتماعی، اضطراب‌آور باشد یا مشکلات خانوادگی‌تان دلیل دچارشدن شما به استرس باشد، نمی‌توانید نسبت به حل‌شدن این مشکل، ناامید باشید. استرس، یکی از بیماری‌های شایع قرن ماست و متخصصان معتقدند که اگر راه‌های مقابله با آن را

ادامه مطلب ...
اوتیسم در چه افرادی خطرناک می‌شود؟

افراد مبتلا به اوتیسم که روان‌پریش هستند،در معرض خطر اقدام به خودکشی قرار دارند‎. محققان دریافتند افراد مبتلا به اوتیسم که روان‌پریش هستند، در معرض خطر بیشتر اقدام به خودکشی قرار دارند. بررسی‌ها نشان می‌دهد افراد مبتلا به اوتیسم که روان‌پریشی هم دارند، در معرض خطر افسردگی و افکار خودکشی بیشتری هستند. محققان عنوان کردند: بیشتر افراد مبتلا به اوتیسم که روان‌پریشی دارند، احساس تنهایی و ناامیدی بیشتری کرده و به خودکشی بیشتر فکر می‌کنند. پروفسور استفان وود، سرپرست این بررسی اظهار کرد: در میان افراد مبتلا به سایکوز (روان‌پریشی)، علائم افسردگی و خودآز

ادامه مطلب ...
عبارت "عشق کور است" را مغز شما چگونه توضیح می دهد؟

حتی زوج های پیر نیز یکدیگر را دوست دارند اما نوع آن متفاوت است. وقتی که در رابطه هستید از ایرادات طرفتان آگاهید، ولی مغزتان شما را قانع می کند که نادیده گرفتن آنها اشکالی ندارد. چرا؟. از منظر علمی چرا عشق کور است؟. همه ما با عبارت "عشق کور است" آشنایی داریم. از نظر علمی این موضوع درست است، حداقل در ابتدای رابطه. این به آن معنا نیست که کاملا مسحور معشوق خود شده اید یا نیمه گمشده شما فرد جذابی نیست. در واقع قضیه به بقای نسل بشر مربوط می شود. مطمئنا همه ما دلبرانی داشته ایم که از سرمان بیرون نمی روند. در ذهن ما آنها یک انسان کامل اند. مویشان

ادامه مطلب ...
متولدین ماههای مختلف چه زمانی عاشق می‌شوند؟

هر فردی به شیوه ای خاص عاشق می شود. برخی از آدمها خیلی زود عاشق می شوند و برخی دیگر دیر. برخی به عشق در نگاه اول اعتقاد دارند و برخی دیگر تا طرف مقابل شان را نشناسند، نمی توانند حسی نسبت به او داشته باشند. به طور خلاصه هر فردی به شیوه ای خاص عاشق می شود. اگر شما هم دوست دارید بدانید که متولدین ماههای مختلف در چه شرایطی و عاشق چه تیپ شخصیتی می شوند، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. فروردین: زمانی که با فردی قدرتمند روبه رو شوند. متولدین ماه فروردین به هیچ وجه عاشق افراد ضعیف نمی شوند، بلکه برعکس، قدرت است که آنها را جذب می کند. آنها افرادی م

ادامه مطلب ...
ویژگی پدر و مادرهای موفق

والدین باید یاد بگیرند در مسیری که در پیش دارند چه راهکارهایی جواب می‌دهد‎. همه‌ی پدر و مادرها می‌خواهند به فرزندان‌شان کمک کنند رشد خوبی داشته باشند، شاد باشند و انسان‌های لایقی به بار بیایند. اما متاسفانه هنوز دستورالعمل کاملا قطعی که چنین نتایجی را تضمین کند تدوین نشده است. در بیشتر موارد والدین باید یاد بگیرند در مسیری که در پیش دارند چه راهکارهایی جواب می‌دهد، اما اغلب در این مسیر پرپیچ و خم، اشتباهاتی هم وجود دارد که باعث خستگی و نگرانی پدر و مادرها می‌شود. اما چیزهایی وجود دارد که می‌توانید برای افزایش احتمال پرورش فرزندانی موفق انجام د

ادامه مطلب ...
چرا همیشه در حالت بی حوصلگی و بد اخلاق هستید؟+8 دلیل پزشکی

بداخلاقی و تحریک پذیری شما ممکن است دلایل پزشکی داشته باشد. اینکه گاهی بد اخلاق می شویم یک امر طبیعی است و عوامل زیادی باعث تغییر خلق و خوی ما می شود، اما چرا بعضی آدم ها همیشه بد اخلاق و بی حوصله هستند؟ بد اخلاقی مداوم علل پزشکی دارد که به آنها می پردازیم. 8 دلیل پزشکی که می تواند توضیح دهد چرا همیشه در حالت بی حوصلگی و بد اخلاقی قرار دارید؟. اگر حس افسردگی و بد اخلاقی moody-blues دارید، عصبانی به نظر می رسید یا در همه حال بد خلق هستید، برای این بداخلاقی و تحریک پذیری شما دلایل پزشکی وجود دارد. ما در ادامه نکات مهمی را بیان می کنیم که در شناس

ادامه مطلب ...
راهکارهایی برای داشتن زمستانی شاد و سالم‌تر

سرما، فصل مهمانی، شادی، ثبت خاطرات، و خوش گذراندن کنار آتش است. تغییرات آب و هوا، دما و نور در این فصل سال تاثیرات خاصی بر بدن و ذهن شما می‌گذارد که در کل می‌تواند تاثیرات زیادی بر سلامت شما بگذارد. سرما، فصل مهمانی، شادی، ثبت خاطرات، و خوش گذراندن کنار آتش است. اما در عین حال، فصل سرماخوردگی، خستگی و مصرف بیش از حد کالری نیز هست. تغییرات آب و هوا، دما و نور در این فصل سال تاثیرات خاصی بر بدن و ذهن شما می‌گذارد که در کل می‌تواند تاثیرات زیادی بر سلامت شما بگذارد. این تاثیرات را شناخته و یاد بگیرید که چگونه می‌توانید از آنها در جهت منافع خود ا

ادامه مطلب ...
نکات ریز و ساده که متحول‌تان می‌کند

تغییرات ساده و کوچک می‌توانند تاثیر به سزایی را در زندگی شما بگذارند‎. تغییرات ساده و کوچک می‌توانند تاثیر به سزایی را در زندگی شما بگذارند. این تغییرات حتی می‌توانند مسیر زندگی شما را به کلی عوض کنند و آن را به سمت و سویی جدید سوق دهند. می‌توانید تغییرات زیر را به صورت پله پله اعمال کنید و شاهد تغییرات مثبت در زندگی خود باشید. برخی از این تغییرات کوچک و موثر را در این مطلب مطالعه کنید. تغییراتی موثر برای داشتن زندگی بهتر. روزانه پیاده روی کنید. راه رفتن روزانه می‌تواند سلامت فیزیکی شما را تامین کند و از آن مهمتر می‌تواند به آرامش ذهنی شما ن

ادامه مطلب ...
۷ خصوصیت زنان موفق

زنان موفق دقیقا می دانند می خواهند به کجا برسند. آیا تا به حال فکر کرده اید بارزترین خصوصیت زنان موفق چیست؟ چیست که آن ها را از بقیه متمایز می کند و سرنوشتی شگفت انگیز برایشان رقم می زند؟. زنان موفقی که می شناسیم چه رییس و مدیر مجموعه ای باشند، چه صاحب سرمایه و صنعت، چه در زمینه ورزش یا هنر سر آمد باشند، یک خصوصیت مشترک همه ی آن ها، تاثیر گذاری شان است. شاید این زنان راه های متفاوتی رفته باشند و مسیر زندگیشان با هم فرق کند، اما همه ی آن ها ۷ ویژگی مشترک دارند. ۱ ) چشم انداز. زنان موفق می دانند ” تا ندانید مقصد کجاست، نمی توان به هیچ جا رسید “.

ادامه مطلب ...
تست: چه جور زن و شوهری هستید و چه مدل رابطه‌ای دارید؟

نوع رابطه خود را بهتر بشناسید. سوال های زیر را با صداقت و درستی جواب دهید و از روی نتیجه آن متوجه شوید چه نوع زن و شوهری هستید و چه مدل ارتباطی دارید. فهمیدن این موضوع به شما کمک می کند که رابطه خود را بهتر بشناسید و به این ترتیب برای حل مشکلات احتمالی با شناخت و دقت بیشتری اقدام کنید. همچنین بر اساس مدل رابطه راهکار ساده اما سازنده ای به شما ارائه می شود که می تواند کمک بزرگی برای شما به حساب بیاید. 1. شما و شریک زندگی تان یک شب بیرون می روید. دایره: این استثنایی است، ما معمولا ترجیح می دهیم در خانه بمانیم. مربع: معمولا شریک زندگی تان تصمیم

ادامه مطلب ...
چطور بچه ها را سر وقت به مدرسه برسانیم

سر وقت رسیدن به مدرسه یکی از معضلاتی است که والدین و بچه ها درگیر آن هستند. سر وقت رسیدن به مدرسه یکی از مهم ترین معضلاتی است که همیشه هم والدین و هم بچه ها درگیر آن هستند. با رعایت کردن چند نکته ی ساده می توانید از شر این استرس همیشگی رها شوید. ۱ ) لباس های فردا را شب قبل حاضر کنید. این استراتژی اغلب مادر و پدر های با تجربه برای سر وقت رسیدن به مدرسه بچه ها است. لباس های مناسب مدرسه را در قسمت جدای کمد قرار دهید. برای روز بعد تمام آنچه پوشیده خواهد شد با کمک فرزندتان حاضر کنید. جوراب و لباس زیر را فراموش نکنید. ۲ ) تغذیه و ناهار بچه را از

ادامه مطلب ...

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه